Viděli jste někoho, kdo se snaží
změnit zaběhnuté způsoby ve společnosti, vymýšlí nový způsob propagace, prodeje?
Napadlo vás také, že je to blázen a určitě mu to nemůže fungovat?
Myslím, že se to někdy stalo
každému z nás. Jsme tak vychováni. Minulá doba všem diktovala, jak se mají
chovat, co mají říkat a jak mají myslet – ideálně nemyslet… Dnes už ale vidíme,
že nestačí chodit po vyšlapaných cestičkách. Pokud chceme být úspěšní, opravdu
úspěšní, musíme si tu svou teprve vybudovat.
Vnímat nápady a znamení, které nám
sesílá sám vesmír na denní bázi. Musíme být otevření a nebát se jít do akce.
Jestliže dostanete nápad
například na nový výrobek, objevíte díru na trhu, nebo cokoliv podobného, je to
vlastně dar. Vesmír takovýto dar sešle několika lidem najednou, protože ví, že
většina lidí si to rozmyslí. Ale ten kdo se vrhne do akce a půjde si za svým,
tak uspěje. I když si pak řeknete – to už mě napadlo dávno…
Rozdíl je
v tom, že on udělal akci! Nenechal se odradit ani vlastními pochybnostmi,
ani okolím. Šel do akce a uspěl.
Nejtěžší je na tom právě tato
fáze – dostanete nápad, zalíbí se vám, jste z něj nadšení. Pochlubíte se
partnerce/partnerovi, nejlepšímu příteli, rodině… A protože je to pro každého
z nich něco nového, neuchopitelného, s velkou pravděpodobností vám
vysází na stůl tisíc důvodů, proč se nemáte ani pokoušet, proč je to nereálné…
Jenže kde bychom byli dnes, kdyby
se nechal odradit Edison, Tesla, Einstein a další osobnosti naší historie.
Nenavštívili patentový úřad jednou a dost… Zkoušeli to znovu a znovu, než
uspěli. Věřili, věřili sami sobě, své intuici.
Přesuňme se více do současnosti -
Ač nejsem fanouškem nakousnutého jablka, tak je to firma, která udává směr
v IT technologiích. Určitě není jediná, ale většinou je první. Steve Jobs byl velkým vizionářem, věřil, že
je potřeba vše co nejvíce uživatelsky zjednodušit a trh tím bude osloven. A co
se stalo? Dnes je Apple na vrcholu.
Myslíte si, že by to dokázal,
kdyby poslouchal všechny ostatní, kteří mu říkali – „Ty jsi se zbláznil?
Dotykové prkýnko bez klávesnice nikdo používat nebude…“ Samozřejmě, že ne. Věřil svému přesvědčení. Dokázal svou víru
vtisknout i do nejbližších spolupracovníků a první iPad spatřil světlo světa.
Důležité je vědět kam chcete
dojít, proč tam vlastně jdete a pak už jen naplánovat cestu. Většinou když
dostanete nápad, osloví vás, ale netušíte, jak ho zrealizovat. To tak mají ale
všichni. Jakmile se ale rozhodnete, že sice ještě nevíte jak, ale nápad
uskutečníte, tak vykročíte na onu cestu do neznáma. Víte kam jdete, víte také
proč tam jdete, ale netušíte kudy. Právě zaměření je to jediné co vás udrží ve
správných kolejích.
Je to jako když jedete autem ve
tmě. Znáte svůj cíl, ale světla vám cestu odkrývají po kouskách… Občas potkáte
zatáčku, možná si najedete i o nějaký ten kilometr navíc, než bylo třeba,
protože jste špatně odbočili, ale protože víte kam jedete, tak se k cíli
dostanete.
S nápadem je to stejné.
Jakmile znáte cíl a máte své proč, cesta se vám ukáže. Na vás už potom je, jak
moc toužíte po dosažení cíle. Jen to vám pomůže neztratit se.
Vybavíte si také vy nějakou
příhodu, ze svého života, kde jste byli přesvědčeni, že to může vyjít, ale
okolí vás odradilo? Podělte se o to v komentářích pod článkem.
Žádné komentáře:
Okomentovat